Wanneer krijg ik een digitale meter?

Fluvius vervangt bij alle Vlaamse gezinnen de klassieke meter door een digitale meter.

Wanneer we in jouw gemeente langskomen kan je opzoeken via onze planningschecker. Je geeft de EAN-code van je elektriciteitsmeter in om te weten wanneer we bij jou je digitale meter komen plaatsen. Die EAN-code vind je terug op je elektriciteitsfactuur.
Heb je ook een aardgasmeter? Die vervangen we samen met je elektriciteitsmeter.

Wanneer komen we jouw meter vervangen?

Ontving je een brief met een concrete afspraak voor de plaatsing van je digitale meter, maar komt de datum je niet uit? Of je kreeg een kaartje in de bus met de vraag een afspraak te maken, maar je hebt dit nog niet gedaan? Maak snel een (nieuwe) afspraak.

We plaatsen ook een digitale meter, bv.

  • bij klanten die (ver)bouwen en daarom nieuwe meters voor elektriciteit en/of aardgas aanvragen.
  • bij klanten die zonnepanelen plaatsen.
  • vanaf 2025 bij klanten met bestaande zonnepanelen
  • bij klanten die een zonnepaneleninstallatie hebben van bijna 15 jaar oud
  • bij klanten die hun bestaande zonnepaneleninstallatie uitbreiden of een bijkomende installatie plaatsen op dezelfde aansluiting. En dit wanneer de uitbreiding werd gekeurd na 1 oktober 2021.
  • wanneer er technisch geen andere oplossing is, bv. n.a.v. werken in de straat, als de meter defect is ...

Is jouw gemeente nog niet aan de beurt, maar wil je toch zo snel mogelijk een digitale meter? Dat kan, dan komen we speciaal bij je langs. De plaatsing is gratis.

Vraag je digitale meter aan