Er zijn verschillende momenten wanneer je jouw meterstanden moet doorgeven.
- Je ontvangt een bericht van Fluvius
- Je wisselt van energieleverancier
- Je verhuist
- Er is nood aan een niet-periodieke meteropname (meteropname op aanvraag)
Meer over de verschillende momenten kan je hieronder lezen.
Je ontvangt een bericht van Fluvius
Elke twee jaar komen we sowieso bij jou langs om de meterstanden op te nemen.
In de periode tussen het bezoek van onze meteropnemer, krijg je van ons een brief of een mail met de vraag om je meterstanden zelf door te geven. Dit meestal rond dezelfde periode.
Was je verschillende keren niet thuis toen onze meteropnemer bij je langskwam? Dan kan Fluvius je vragen om zelf een afspraak te maken voor een meteropname.
Je wisselt van energieleverancier
Ook als je wisselt van energieleverancier geef je best je meterstanden door. Zo kan je oude energieleverancier een correcte slotfactuur maken en beschikt je nieuwe leverancier over correcte beginmeterstanden.
Als je net voor of na je vaste opnemingsmaand wisselt, dan moet je op korte tijd tweemaal je meterstanden doorgeven:
- op het moment dat je wisselt van leverancier
- bij je vaste opnemingsmaand
Je verhuist
Als je verhuist moet je zelf je energieleverancier een correcte eindmeterstand bezorgen via het energieovernamedocument.
Leer er meer over in het thema verhuizen.
Meteropname op aanvraag
In sommige gevallen kan een vraag tot meteropname komen op vraag van jou, je energieleverancier of van Fluvius. Zo’n niet-periodieke meteropneming beschouwen we als een speciale meteropneming. Die voeren we uit om ontbrekende of foutieve meterstanden aan te vullen.
Deze niet-periodieke meteropneming is niet gratis.
Neem telefonisch contact op met Fluvius via 078 35 35 34. Je kan een afspraak vastleggen van maandag tot en met vrijdag (uitgezonderd feestdagen).