Hoe herken je een Fluvius-medewerker?

Wanneer iemand zich voordoet als Fluvius-medewerker en je vindt dat die verdacht handelt, wees dan alert.

Wanneer bellen we bij jou aan?

  • Wanneer we je meterstanden opnemen.
  • We werken bij jou uitvoeren.
  • Wanneer de nieuwe bewoners van een huis of appartement nog geen energieleverancier hebben gekozen, dan vragen onze medewerkers een regularisatiedocument te ondertekenen.

Wat doen onze Fluvius-medewerkers niet?

  • We verkopen geen energiecontracten. We stellen geen goedkoper energiecontract voor, dit verloopt via jouw energieleverancier.
  • We bieden je geen som geld aan waar je nog recht op zou hebben nadat de meteropnemer langskwam. De afrekening van je meterstanden gebeurt via jouw energiefactuur.

Hoe herken je een Fluvius-medewerker of meteropnemer?

  • Onze techniekers en meteropnemers dragen een Fluvius-uniform met logo van Fluvius erop.
Technieker in uniform met logo van Fluvius

Technieker in uniform met logo van Fluvius.

Meteropnemer in uniform met logo van Fluvius

Meteropnemer in uniform met logo van Fluvius.

  • Ze hebben altijd een Fluvius-identificatiebadge bij. Je mag er zeker naar vragen als je twijfels hebt.
Identificatiebadge van Fluvius

Fluvius-identificatiebadge.

  • Onze Fluvius-wagens zijn herkenbaar en hebben ons logo. Soms gebruikt een Fluvius-meteropnemer een vouwfiets met het Fluvius-logo.
Voertuig met logo van Fluvius

Voertuig met logo van Fluvius.

Hoe herken je een medewerker van een aannemer die voor Fluvius werkt?

  • Elke medewerker die voor ons werkt heeft een Fluvius-identificatiebadge. Je mag er zeker naar vragen als je twijfels hebt.
  • Voor de plaatsing van de digitale meters werken de volgende aannemers voor Fluvius: TEAPlus, Unit-T en 3DM.

Wat moet je doen als je een verdacht persoon aan de deur hebt?

  • Verwittig je lokale politie
  • Meld dit aan Fluvius via 078 35 35 34 (zonaal tarief).