Hoe zorg ik als werkgever voor een laadpaal?
Voor de bouw van nieuwe (kantoor)gebouwen met minstens twee parkeerplaatsen of de renovatie van oudere (bedrijfs)gebouwen met minstens tien parkeerplaatsen gelden nieuwe verplichtingen op het gebied van elektrische laadpunten.
Heb je als bedrijf werk gemaakt van een groene bedrijfsvloot? Dan is de installatie van laadpunten op de bedrijfssite een logische volgende stap.
Waarschijnlijk moet daarvoor de elektrische aansluiting van het bedrijfsgebouw aangepast worden. Dit kan je aanvragen via de website van Fluvius: vul je postcode in, vink ‘Elektriciteit’ aan en klik op ‘Start je aanvraag’. We sturen je dan een aangepaste offerte toe. Na je goedkeuring plannen we de werken in.
Na het plaatsen van een nieuwe (semi-)publieke laadpalen ben je verplicht deze bij Fluvius aan te melden.
Kies voor de collectieve oplossing, die verplicht gebruikmaakt van ‘load balancing’ (zie ook: collectief opladen in appartementsgebouwen). Dit betekent dat een centraal systeem alle laadpunten slim aanstuurt en het totaal beschikbaar vermogen dynamisch verdeelt. Zo kan je als werkgever je medewerkers voldoende comfort aanbieden en tegelijk de energiefactuur onder controle houden. Wil je advies over collectief opladen? Bel naar Fluvius op 078 35 35 34.
Kan ik mijn medewerkers vergoeden als ze hun auto thuis opladen?
Via verschillende systemen en softwareoplossingen kan je medewerkers hun oplaadkosten terugbetalen. Op basis van de registraties in deze software kan je een terugbetalingsregeling opzetten. Je informeert hiervoor het best bij aanbieders van laadoplossingen.
Je kan bij Fluvius een tweede elektriciteitsmeter aanvragen voor een ‘regelbare toepassing’, zoals voor het opladen van een elektrische of plug-in hybride wagen. Meer over het aanvragen van deze tweede elektriciteitsmeter.