Wie voor het eerst inlogt op mijn.fluvius.be, moet zich eerst registreren. Heb je hulp nodig bij het aanmelden? Lees het stappenplan of bekijk onderstaande video.
Veelgestelde vragen over inloggen met een persoonlijk account
Waarom moet ik me registreren via de diensten van de federale overheid?
Fluvius vindt de veiligheid van je gegevens en je privacy erg belangrijk. Om die te waarborgen, gebruiken we dezelfde registratiemogelijkheden als die van de federale overheid:
- eID en kaartlezer of token
- Itsme®
- Beveiligingscode en mobiele app
Meer info vind je op https://sma-help.fedict.belgium.be. Je kan de dienst van de federale overheid contacteren via https://bosa.belgium.be/nl/contact.
Wat als ik me niet digitaal kan aanmelden?
Heb je geen kaartlezer of kan je niet digitaal registreren? Dan kan je terecht in één van onze klantenkantoren. Neem daarbij zeker je identiteitskaart, de pincode van je identiteitskaart en de EAN-codes van je aansluitingen (elektriciteit of gas) mee. Onze medewerkers helpen je met de registratie van een e-mailadres en wachtwoord. Je account is pas geactiveerd nadat je een toegestuurde code hebt bevestigd. Zorg ervoor dat je in het klantenkantoor je e-mail kan raadplegen.
Gelukt? Dan kan je vanaf nu inloggen op Mijn Fluvius met je e-mailadres en wachtwoord.
Wat als ik geen Belgische eID heb?
Dan kan je je laten registreren in een registratiekantoor. Je kan daarvoor terecht bij:
- een lokaal registratiekantoor
- een registratiekantoor bij FOD Beleid en Ondersteuning – DG Digitale Transformatie te Brussel
Wil je meer informatie? Surf naar het helpcentrum van Fedict.
Hoe kan ik een login e-mailadres aanmaken?
Stap 1
Ga naar 'Mijn profiel'.
Stap 2
Je vindt bij “Accountgegevens” de knop “Login via e-mail aanmaken”.
Stap 3
Vul je e-mailadres in.
Stap 4
Je krijgt 20 minuten om de verificatiecode in te vullen die je via mail ontvangt.
Stap 5
Stel een nieuw wachtwoord in.
Daarna kan je met dit e-mailadres en wachtwoord inloggen op Mijn Fluvius.
Wat als het e-mail adres waarmee ik geregistreerd ben, niet meer geldig?
Dan kan je nog inloggen via je eID of Itsme®. Wijzig bij ‘Mijn profiel’ je aanmeld e-mailadres. Dit is voortaan ook je nieuwe gebruikersnaam.
Hoe pas ik mijn contact e-mailadres aan in mijn profiel?
Stap 1
Ga naar ‘Mijn profiel’
Stap 2
Bij contactgegevens kan je je e-mailadres wijzigen door op het potloodje te klikken.
Waarom kan ik niet inloggen in landen buiten Europa?
Omwille van veiligheidsredenen is Mijn Fluvius niet beschikbaar in landen buiten Europa. Als je toegang hebt tot een VPN verbinding met een Europese server kan je wel inloggen.